ارتباط با پشتیبانی

☎️ 021-91694866

بیوگرافی کمپانی سازنده کالاف دیوتی

بیوگرافی کمپانی سازنده کالاف دیوتی

17 دی 1402
0 نظر

اکتیویژن یک شرکت پیشرو در زمینه بازی‌های ویدئویی است که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد. این شرکت در ابتدا بر روی بازی‌های آرکید متمرکز بود، اما در طول سال‌ها به تولید بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی نیز روی آورد. اکتیویژن به خاطر تولید برخی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های بازار، از جمله فرنچایز کال آف دیوتی، شناخته می‌شود.

تاریخچه

اکتیویژن در سال ۱۹۷۹ توسط بیل میلیکن و فرانک پیکریل تأسیس شد. این شرکت در ابتدا بر روی تولید بازی‌های آرکید متمرکز بود و بازی‌هایی مانند Pitfall! و River Raid را منتشر کرد. در سال ۱۹۸۵، اکتیویژن اولین بازی رایانه‌ای خود را با نام Karateka منتشر کرد.

در سال ۱۹۹۱، اکتیویژن توسط اکتیویژن بلیزارد خریداری شد. این شرکت در سال ۱۹۹۳، اولین بازی کال آف دیوتی را منتشر کرد. این بازی به سرعت به موفقیت رسید و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدئویی شد.

در سال‌های اخیر، اکتیویژن چندین شرکت دیگر را خریداری کرده است، از جمله Infinity Ward، Treyarch، و Sledgehammer Games. این شرکت‌ها مسئول توسعه بازی‌های کال آف دیوتی هستند.

کال آف دیوتی

کال آف دیوتی یک مجموعه بازی‌های ویدئویی در گونهٔ تیراندازی اول شخص است که توسط کمپانی اکتیویژن منتشر شده‌است. این مجموعه ابتدا در سال ۲۰۰۳ بر روی بازی‌هایی که داستانشان در جنگ جهانی دوم جریان داشتند متمرکز بود. این مجموعه با گذشت زمان، بازی‌هایی را در رویدادهای اواسط جنگ سرد، دنیاهای آینده، و فضای خارج از کشور ترسیم شده‌اند را تولید کرده‌است. این بازی‌ها در ابتدا توسط استودیو اینفینیتی وارد و سپس توسط استودیو تری‌آرک و استودیو اسلج‌همر گیمز توسعه داده شده‌اند. همچنین چندین بازی اسپین‌آف و دستی توسط دیگر توسعه‌دهندگان ساخته شده‌است.

مجموعه کال آف دیوتی یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های بازی‌های ویدئویی در تاریخ است. این مجموعه تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

سایر بازی‌های اکتیویژن

علاوه بر کال آف دیوتی، اکتیویژن بازی‌های محبوب دیگری نیز تولید کرده است، از جمله:

  • Warcraft
  • StarCraft
  • Overwatch
  • Candy Crush
  • Crash Bandicoot
  • Tony Hawk’s Pro Skater

آینده

اکتیویژن همچنان به تولید بازی‌های جدید و هیجان‌انگیز ادامه می‌دهد. این شرکت در حال حاضر در حال توسعه بازی Call of Duty: Modern Warfare II است که قرار است در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شود.

اکتیویژن همچنین در حال توسعه بازی‌های جدیدی در مجموعه‌های Warcraft، StarCraft، و Overwatch است. این شرکت همچنین در حال گسترش فعالیت‌های خود در زمینه بازی‌های موبایلی است.

با توجه به سابقه درخشان اکتیویژن در تولید بازی‌های موفق، می‌توان انتظار داشت که این شرکت در آینده نیز به یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های ویدئویی باقی بماند.

محمد 0 مقاله منتشر کرده است

مقالات مشابه

مطالب به درد بخور برای شما

نظرات

تعامل و گفتگو با کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود یا ثبت نام
پلیرها و کاربران محترم لینتاگیم به اطلاع میرسانیم سی پی های قانونی(فوری) به همراه رسید و فاکتور خرید قانونی عرضه خواهد شد.
+